Huhtikuussa 2017 Koverhariin avataan Peab-konserniin kuuluvan Swecem AB:n sementtituontiterminaali.

Bisnes

Hangon Satamassa liikenne kovassa kasvussa

28.04.2017

Hangon Satama on rekka- ja traileriliikenteessä Suomen toiseksi suurin linjaliikennesatama ja samalla viidenneksi suurin kaupallinen satama. Satama on myös maan autotuonnin keskus. 


Hangon Satama käsittää linjaliikenteeseen keskittyneen Länsi-Sataman, autojen maahan tuontiin keskittyneen Ulkosataman sekä uutena osana Koverharin sataman. Huhtikuussa 2017 Koverhariin avataan Peab-konserniin kuuluvan Swecem AB:n sementtituontiterminaali.

– Syvennämme satama-allasta, peruskorjaamme laitureita ja rakennamme uusia satamakenttiä. Merkittävä osa varastokapasiteetista on varattu vuoteen 2020 saakka sveitsiläisen Nordstream 2 AG:n kaasuputkien välivarastointiin, toimitusjohtaja Anders Ahlvik kertoo. 

Hangon Satamasta pääsee Pohjois-Saksan Lyypekkiin ja Rostockiin päivittäin ja Puolan Gdyniaan kolme kertaa viikossa Transfennican ja Finnlinesin mukana. DFDS:n ropax-linja tarjoaa yhteyden Hangosta Viron Paldiskiin yhdeksän kertaa viikossa. Pohjanmeren liikenteen merkittävimmät yhteistyösatamat ovat Antwerpen ja Lontoon Tilbury, joihin on neljä viikoittaista lähtöä. 


Port of Hanko

  • Liiketoiminta-alueet: ulkomaan linjaliikenne, roro-, auto- ja konttiliikenne, erikoiskuljetukset, raskaat erikoiskuormat Eurooppaan
  • Päämarkkina-alue: Eurooppa
  • Yhteystiedot: www.portofhanko.fi


Teksti: Eila Lokka

Hangon satama

Hangon Satama on Suomen eteläisin satama, josta on nopea yhteys Keski-Eurooppaan, kaikkialle Suomeen ja Venäjälle.
Yrityksen verkkosivut