Bisnes

Jääkö kahvihetkestäsi reilu jälkimaku? Arjen luksus voi olla vastuullinen valinta

13.02.2018

Hyvästä kahvista jää hyvä mieli – ja vielä parempi, kun kahvi on vastuullisesti tuotettu. Laatua, tummapaahtoisuutta sekä vastuullisuutta korostavien kahvitrendien ansiosta Arvid Nordquistin premium-kahvit ovat kasvattaneet myyntiään Suomessa peräti 30 prosenttia. Tummapaahtoisten kokonaisten papujen suosio kasvaa tätäkin vauhdikkaammin.


Arvid Nordquistille hyvä maku on ollut tärkeä siitä lähtien, kun perustajansa mukaan nimetty herkkukauppa avattiin Tukholmaan vuonna 1884. 

– Vaikka hyvä maku on kahvinjuojalle tärkein valintakriteeri, luomu- ja vastuullisuussertifiointi sekä ilmastopäästöjen kompensoiminen tulevat tänä päivänä hyvänä kakkosena, toteaa Arvid Nordquist Finlandin tuotepäällikkö Tuula Urrila-Koppanen.

Suomalainen kahvimaku on muuttumassa tummapaahtoisempaan suuntaan, jolloin kahvilta vaaditaan aromeja ja syvyyttä. 

– Kahvimme on pehmeän ja pyöreän makuista kahvia, arjen vastuullista luksusta, jonka hinta-laatusuhde on kohdallaan, hän kertoo.

Teksti: Eila Lokka


Arvid Nordquist -kahvit ovat 100 % vastuullisesti sertifioituja ja tehty 100 % Arabica-pavuista. Käyttämällä UTZ-, Reilu kauppa- ja Luomu-sertifioituja kahvipapuja yhtiö tukee ihmisten ja ympäristön hyvinvointia ja ehkäisee lapsityövoiman käyttöä ja syrjintää. 


www.arvidnordquist.fi 

Arvid Nordquist

Arvid Nordquist HAB on kahvintuottaja ja pohjoismainen myynti- ja markkinointiyritys, joka edustaa omien tavaramerkkiensä ja muiden tuotemerkkien kahveja, viinejä, oluita, elintarvikkeita ja Non Food.
Yrityksen verkkosivut