Suomalainen perheyritys ja innovatiivinen työyhteisö haluaa ohjelmistonsa olevan asiakkaillaan aina parhaassa mahdollisessa käytössä.

Bisnes

Kassavirran ennustamisen uusi aikakausi

02.05.2019

Ohjelmistoalalla pitkä toimintahistoria ei ole itsestäänselvyys. Talgrafin lähes 30 vuoden kokemus osoittaa, että sen asiakastyytyväisyys ja liiketoiminnan rakenne ovat terveellä ja kestävällä pohjalla. Yritys panostaakin jatkuvaan tuotekehitykseen.

– Meillä on laaja asiakaskunta. Lähes 15 000 eri kokoluokan ja toimialan suomalaisyritystä käyttää palvelujamme joko suoraan tai tilitoimiston kautta. Ohjelmistomme mukautuvat monenlaisiin yritysten tarpeisiin. Yritys voi hankkia tuotteemme jo toimintansa alkuvaiheessa, jonka jälkeen ohjelmisto elää kasvussa mukana, tuli yrityksestä kuinka suuri tahansa, kertoo Talgrafin toimitusjohtaja Toni Kemppinen.

Talgrafissa kaikki prosessivaiheet asiakastuesta tuotekehitykseen ja myyntiin ovat omissa käsissä. Kemppinen kertoo, että yrityksen sisällä tehdään saumatonta yhteistyötä asiakkaan parhaaksi. Myös verkostoissa on voimaa.

– Olemme integroituneet laajasti eri ohjelmistoihin. Meillä on lähes 80 ohjelmistokumppanuutta, joista omaan ohjelmistoomme tuodaan monipuolista informaatiota jatkojalostettavaksi. Ohjelmistomme valttina on nopea käyttöönotto sekä helppokäyttöisyys. Kuukausimaksuinen valmisohjelmisto on myös kustannustehokas valinta, koska se ei vaadi suuria kehitys-, käyttöönotto- tai käyttöinvestointeja.


Suunnittelun lisäksi tarvitaan ennakointia 

Suomen kokeneimpiin kuuluva yritysanalyytikko Riku Lehtinen on analysoinut pk-yritysten tuloksia ja taseita 70-luvulta lähtien. Lehtisellä heräsi huoli oman elämäntyön katoamisesta. Talgraf kehitti Lehtisen algoritmin pohjalta ainutlaatuisen kassavirtaennustamisen työkalun. Sen avulla yritysjohto voi mm. testata, miltä eri strategiset vaihtoehdot näyttävät tulevien kassavirtojen näkökulmasta. 

– Hyvin usein taloushallinto tarkoittaa yrityksille kirjanpitoa, kenties satunnaista talouden seurantaa. Edistykselliset yritykset panostavat sen sijaan liiketoiminnan suunnitteluun ja ennakointiin. Niissä ymmärretään, että rahan riittävyys on liiketoiminnan tärkeimpiä mittareita myös useiden sidosryhmien näkökulmasta. Reskontraperusteisten kassavirtaraporttien sijaan halusimme tuoda markkinoille pitkän aikavälin kassavirtaennusteen yrityksen johtamisen tueksi. Suunnittelun ja rahavirtojen merkitystä ei voi koskaan liikaa korostaa, Kemppinen muistuttaa.

Kevään aikana markkinoille tuleva kassavirtatuote toimii kaikissa yrityksissä, koosta tai konsernirakenteesta riippumatta. Se on myös kansainvälinen ja toimii eri kirjanpito-ohjelmistoissa ja -käytännöissä. 

– Käyttö on helppoa, eikä asiakasta jätetä yksin. Arvostettu asiakastukemme on tutkitusti Suomen huipputasoa ja sen käyttö sisältyy aina ohjelmistojemme kuukausihintaan.  Teksti: Kati Keturi


https://www.talgraf.fi

Talgraf

Perustettu 1992, 4 toimipistettä Suomessa, Henkilöstö: 20 henkeä, Liikevaihto: 3,3 miljoonaa euroa (2018)
Yrityksen verkkosivut