Kalle Keskinen, Promoottori, Loud'n Live promotions

Bisnes

Promoottorilla on oltava sydän paikallaan ja hyvä perseelleen menemisen sietokyky

03.10.2018

Miten Kalle Keskisen pää on kestänyt 15 vuotta alaa, joka on täynnä riskejä? Haastattelijana vieraileva päätoimittaja Alf Rehn / Menestyksen avaimet, tuotanto Editor Helsinki.

– Viihdebisnes on kenties riskialttein toimiala, sillä siihen vaikuttavat oleellisesti asiat, joihin et voi mitenkään vaikuttaa – kuten vaikkapa sää. Ja olitpa kuinka kokenut promoottori tahansa, et saa käsiisi kristallipalloa, josta voisit nähdä etukäteen myykö konsertti tai festari – vaikka olisitkin buukannut lavalle sen hetken kuumimman megastaran. Jos onnistut hoitamaan neljä onnistunutta tapahtumaa putkeen, olet hyvä promoottori. Viides menee yleensä tavalla tai toisella perseelleen. Se on viihdebisneksen perusmatematiikkaa. Sinnikkyyden ja paineensietokyvyn on oltava näissä hommissa jäätävää tasoa.


KESKINEN JOS KUKA on oppinut sietämään viihdebisneksen nousuja ja laskuja. Vauhtia ja vaihtuvia tilanteita on uran varrella riittänyt, kolhut on koettu kukkarolla. Loud’n Liven järjestämä Seinäjoen Vauhtiajot teki tänä kesänä 60 000 kävijän ennätyksen. Tapahtuma ja Keskisen ura täyttivät samaan aikaan 15 vuotta. 

– Ei viihdebisnekseen ole olemassa aapista, vaan kaikki on opittava kantapään kautta. Oma urani käynnistyi Seinäjoella perheyhtiön reppurina huonekaluliikkeitä kiertäen. Se oli paras koulu, sillä siinä oppi myymään ensin itsensä ja vasta sen jälkeen tuotteen. Sitä taitoa tarvitsen yhä päivittäin promoottorin hommissa. 


En ole kyyninen äijä, enkä aio sellaiseksi muuttua.


SEINÄJOEN VAUHTIAJOT oli ensimmäinen Keskisen käsissä syntynyt urheilun ja musiikin yhdistävä tapahtuma, joka löi silloiset kävijäennätykset. Siitä Loud’n Liven tarina keri vauhdikkaasti kohti suurempia tapahtumia ja staroja. Bon Jovi, Guns’N Roses, Britney Spears, Bryan Adams, 50 Cent ja viimeisimpänä Santana, jonka jälkeen yhtiön vauhti kiihtyi ja rahaa paloi. Kun Keskinen samaan aikaan tipahti skandinaavisen promoottoriryhmän kelkasta, onnistui kilpailija valtaamaan markkinaa. Yhtiön luukut päätettiin laittaa kiinni – mutta vain hetkeksi. 

– Nyt Loud’n Live on back in business ja ainoa tämän kokoluokan täysin kotimainen promoottori alalla. Polte tekemiseen on kova, etenkin kun viihdebisnes elää nyt todella jännittäviä aikoja. Ihmiset janoavat uudenlaisia tapahtumia ja Suomessa järjestetään hienoja festareita. Olemme lyhyessä ajassa onnistuneet valtaamaan takaisin meille kuuluvan paikan ja aiomme kasvaa ulkomaisten, isojen nimien avulla. 


RAKKAUS LAJIIN, täydellinen koukku paineeseen ja yrittämiseen ajavat Keskistä itseään eteenpäin. 

– En ole kyyninen äijä, enkä sellaiseksi aio muuttua. Teen viihdebisnestä yhä suurella sydämellä muille kuin itselleni. Parasta ovat taikahetket, sellaiset, kun täysi areenallinen ihmisiä laulaa maammelaulua. Näin kävi järjestämässämme Robert Heleniuksen EM-nyrkkeilyottelussa. Sellaisissa tilanteissa muistaa, miksi tätä työtä tekee, eikä sitä palkintoa voi mitata rahassa.


Alf Rehn haastattelee Loud’n Liven Kalle Keskistä. Katso video!

Loud'n Live Promotions

Konserttituottajana omaamme yli 15 -vuoden kokemuksen sekä kotimaisten, että ulkomaisten artistien parista. Konserttien tuotanto keskittyy pääkaupunkiseudulle, jossa areenat tarjoavat puitteet isojenkin nimien esiintymiselle. Olemme järjestäneet mm. seuraavien artistien konsertteja: Britneys Spears, Bon Jovi, 50 Cent, Kanye West, Santana, Ritchie Blackmores Rainbow, Pet Shop Boys, Bryan Adams, Jay-Z, Guns’n’ Roses, Roxette, Toto, Within Temptation, Manic Street Preachers ja The Cardigans. Konserttien osalta seuraamme aktiivisesti aikaamme ja pyrimme järjestämään yleisölle esiintyjiä, jotka sytyttävät.
Yrityksen verkkosivut