Viestintätoimisto Commian mukaan avainsanoja ovat kiinnostavuus, tavoitteellisuus, suunnitelmallisuus ja sinnikkyys.

Bisnes

Mikä on tehokkaan sisältömarkkinoinnin resepti?

07.04.2017

Sisältömarkkinointi on tehokas tapa kääntää halutun kohderyhmän huomio juuri sinun yritykseesi. Mutta kuinka se tehdään? Viestintätoimisto Commian mukaan avainsanoja ovat kiinnostavuus, tavoitteellisuus, suunnitelmallisuus ja sinnikkyys.

–Sisältömarkkinointi on noussut yritysten tietoisuuteen vaikuttavana markkinointiviestinnän keinona, mutta moni mieltää sen yhä irrallisiksi toimenpiteiksi, joita ei ole kytketty yrityksen liiketoimintatavoitteisiin, Mia Heiskanen Commiasta toteaa. Hän onkin sitä mieltä, että paras lähtökohta on pohtia, miten sisältömarkkinoinnin keinoin voidaan parhaiten tukea yrityksen tavoitteita ja brändiä sekä tehostaa myyntiä. 

–Tuloksellinen sisältömarkkinointi edellyttää aina perusteellista pohjatyötä eli sisältöstrategiaa, jossa määritellään liiketoiminnan tavoitteiden mukaisesti teemat, tavoitteet, kanavat, resurssit ja aikataulu. Sen pohjalle voidaan lähteä rakentamaan hyvin johdettua ja resursoitua sisältösuunnitelmaa, jota kaikki osapuolet noudattavat. Oikein ymmärrettynä sisältömarkkinointi on suunnitelmallista toimintaa, jonka avulla yritys voi kaikesta ympärillä vellovasta mediahälystä huolimatta kertoa oman tarinansa ja kohdistaa viestinsä tehokkaasti halutun kohderyhmän visiiriin. Se vaatii toki taitoa, mutta on mahdollista, Heiskanen lisää. 

Älä tuuttaa, vaan kiinnostu

Millainen sisältö sitten saa juuri sinun yrityksesi kohdeyleisön huomion?

– Ydinkysymys on, kuinka hyvin yritys tuntee asiakkaansa. Ensitöikseen kannattaa selvittää, mistä omat asiakkaat ovat kiinnostuneita, mikä saa heidät innostumaan ja missä kanavissa he liikkuvat. Katse on siis suunnattava oman navan tuijottelusta asiakkaaseen. Jos todella haluaa saavuttaa kohdeyleisönsä huomion, on kyettävä tarjoamaan heille relevanttia, aidosti kiinnostavaa sisältöä. 

Heiskanen kehottaa myös olemaan uskottava.

– Päälle liimattu teflon-tarina ei valitettavasti sytytä. Sisältömarkkinointi on mahtava keino kokeilla rajoja ja vaikka revitellä, kunhan on tekemisessään aito ja suunnitelmallinen. 


Kutsu ammattilainen apuun!

Pitkäjänteisyyskin palkitaan.

– Toimiva, tavoittava ja koukuttava sisältömarkkinointi vaatii sinnikästä tekemistä. Siksi yrityksen kannattaakin kääntyä osaavan ammattilaisen puoleen, joka huolehtii siitä, että perustukset ovat kunnossa, tekeminen oikean suuntaista ja aktiivista – ja että sisältö on todella toimivaa ja kiinnostavaa, Heiskanen heittää lopuksi.

www.commia.fi


Viestintätoimisto Commia Oy

Lautamiehentie 3, 02770 Espoo

info@commia.fi


Mia Heiskanen, puh. 040 505 6534

mia.heiskanen@commia.fi


Commia

Viestintätoimisto Commia Oy on ketterä sisältötoimisto, joka tuottaa asiakkailleen priimaluokan sisältöä kanavariippumattomasti.
Yrityksen verkkosivut