Huhtikuussa 2017 Koverhariin avataan Peab-konserniin kuuluvan Swecem AB:n sementtituontiterminaali.

Bisnes

Hangon Satamassa liikenne kovassa kasvussa

28.04.2017

Hangon Satama on rekka- ja traileriliikenteessä Suomen toiseksi suurin linjaliikennesatama ja samalla viidenneksi suurin kaupallinen satama. Satama on myös maan autotuonnin keskus. 


Hangon Satama käsittää linjaliikenteeseen keskittyneen Länsi-Sataman, autojen maahan tuontiin keskittyneen Ulkosataman sekä uutena osana Koverharin sataman. Huhtikuussa 2017 Koverhariin avataan Peab-konserniin kuuluvan Swecem AB:n sementtituontiterminaali.

– Syvennämme satama-allasta, peruskorjaamme laitureita ja rakennamme uusia satamakenttiä. Merkittävä osa varastokapasiteetista on varattu vuoteen 2020 saakka sveitsiläisen Nordstream 2 AG:n kaasuputkien välivarastointiin, toimitusjohtaja Anders Ahlvik kertoo. 

Hangon Satamasta pääsee Pohjois-Saksan Lyypekkiin ja Rostockiin päivittäin ja Puolan Gdyniaan kolme kertaa viikossa Transfennican ja Finnlinesin mukana. DFDS:n ropax-linja tarjoaa yhteyden Hangosta Viron Paldiskiin yhdeksän kertaa viikossa. Pohjanmeren liikenteen merkittävimmät yhteistyösatamat ovat Antwerpen ja Lontoon Tilbury, joihin on neljä viikoittaista lähtöä. 


Port of Hanko

  • Liiketoiminta-alueet: ulkomaan linjaliikenne, roro-, auto- ja konttiliikenne, erikoiskuljetukset, raskaat erikoiskuormat Eurooppaan
  • Päämarkkina-alue: Eurooppa
  • Yhteystiedot: www.portofhanko.fi


Teksti: Eila Lokka

Hangon satama

Hangon Satama on Suomen eteläisin satama, josta on nopea yhteys Keski-Eurooppaan, kaikkialle Suomeen ja Venäjälle.
Yrityksen verkkosivut
kampanjan etusivulle

Editor Helsinki

Olemme tarinoineet sisältömarkkinoinnin parissa jo vuodesta 2008 lähtien ja vuosi vuodelta se onkin kasvattanut suosiotaan markkinoijien parissa. 

Haluatko oman artikkelisi tai kampanjasi sivustollemme tai painettuun julkaisuun?

Kysy lisää