John Deere Forestry Oy on valmistanut metsäkoneita Joensuussa vuodesta 1972 lähtien.

Bisnes

Korkea laatu näkyy kaikessa toiminnassa

20.02.2018

Aiemmin Timberjack–nimellä toiminut yritys tuli vuonna 2000 osaksi kansainvälistä Deere & Company -yhtiötä. John Deere Forestry Oy:n toimitusjohtaja Timo Ylänen korostaa yrityksen ydinarvoja ja sitä, kuinka ne ovat läsnä arjessa. 

– Rehellisyys, laatu, sitoutuminen ja innovaatio eivät ole vain sanoja vaan käytäntöjä, joiden mukaan toimimme, sanoo Ylänen.  

Yli 180-vuotiaalle John Deerelle vastuullinen ja läpinäkyvä toiminta asiakkaita ja tavarantoimittajia kohtaan on pitkän menestyksen taustalla.


Kotimaisuus tärkeää

Suomalainen metsäkoneosaaminen, innovatiiviset tuotteet sekä asiakasta lähellä oleva palvelu ovat luoneet satoja työpaikkoja Suomeen ja yhtiölle menestystä kansainvälisillä markkinoilla.

Yli 50 prosenttia tehtaan suorista hankinnoista tulee suomalaisilta toimittajilta, ja oma osavalmistus mukaan lukien John Deere-metsäkoneiden kotimaisuusaste on 80 prosenttia.


Rehellisyys, laatu, sitoutuminen ja innovaatio ovat arvojamme.


Oman henkilöstön lisäksi yritys työllistää alihankkijoita Joensuun tehtaan ympärille kehittyneessä toimittajapuistossa kuin myös muualla Suomessa.

Vastuullisuus näkyy kaikessa yrityksen sisäisessä ja ulkoisessa toiminnassa. 

– Työntekijät kokevat avoimuuden ja läpinäkyvyyden ilmapiirin arvokkaaksi, Ylänen kertoo.


Metsäkoneala muuttunut vuosien saatossa

– Alasta on tullut ammattimaisempi, minkä ansioista asiakkaat ja muut sidosryhmät osaavat myös vaatia vastuullista toimintaa yritykseltä, Ylänen sanoo.

John Deere aikoo pitää perusarvoista kiinni menestyäkseen seuraavat 180 vuotta.

– Olemme sitoutuneet auttamaan asiakkaidemme menestystä sekä työntekijöidemme hyvinvointia vastuullisesti hamaan tulevaisuuteen asti, Ylänen summaa.

Teksti: Pia Heikkilä


John Deere Forestry Oy

  • Työntekijämäärä: Suomessa reilut 700
  • Liiketoiminta-alue: metsäkoneiden ja palveluratkaisujen tuotekehitys, valmistus, myynti ja jälkimarkkinointi
  • Päämarkkina-alueet: Suomi, Ruotsi, Saksa, Ranska, Venäjä, Yhdysvallat, Kanada ja Brasilia
  • Vienti: Noin 90% menee vientiin


www.deere.fi


kampanjan etusivulle

Editor Helsinki

Olemme tarinoineet sisältömarkkinoinnin parissa jo vuodesta 2008 lähtien ja vuosi vuodelta se onkin kasvattanut suosiotaan markkinoijien parissa. 

Haluatko oman artikkelisi tai kampanjasi sivustollemme tai painettuun julkaisuun?

Kysy lisää